تی خودرو

فعال در حوزه مهندسی خودرو

فعال در حوزه مهندسی خودرو

تی خودرو

هدف این وبلاگ آشنایی هرچه بیشتر با خودرو و مهندسی خودرو می‌باشد.

بوستر ترمز

مقدمه :

در زمان گذشته برای متوقف کردن یک خودرو نیاز به یک نیروی ترمزی بود که این نیرو توسط فشار پای راننده تعیین میشد و هرچه این نیرو بیشتر میشد نیروی وارده از لنت ها به دیسک ترمز بیشتر شده و باعث ترمز گیری بهتر و کاهش خط ترمز گیری میشد اما این نیروی همیشه بنا به موقعیت های متفاوت تغییر میکرد و همیشه به حد استانه نیروی وارده نمیرسیدیم تا بهترین نوع ترمز گیری را داشته باشیم بنابراین نیاز به یک سیستم کمکی داریم که به نیرو مورد نیاز جهت بهترین نوع ترمز گیری برسیم تا با استفاده از این سیستم نیرویی که توسط پای راننده وارد میشود نیزکاهش یابد.

سیستم بوستر ترمز این نیروی مورد نیاز در خودرو را تولید کرده بنا به حالت های مختلف تا بتواند بیشترین نیروی مفید جهت ترمز گیری را ارائه دهد.

انواع بوستر:

1: خلاء ای:

 در خودرو های سواری دارای موتور بنزینی استفاده میشود به دلیل داشتن خلاء نسبتا مناسب برای کمک به نیروی پای راننده داشتن سیستم ساده هزینه اولیه کمتر بهترین گزینه است.

2: هیدرولیکی :

این سیستم بیشتر درخودرو های دیزل استفاده میشود که نیاز به نیروی بیشتری جهت ترمزگیری نیاز دارد دراین خودرو ها خلاء به وجود امده درسیستم موتور ان نصبت به خودرو های بنزینی کمتر است.

3: بوستر برقی:

 

این سیستم بوستر که در نسل جدید خودرو ها استفاده میشود دارای یک موتور الکتریکی است که نیروی الکتریکی خود را از باطری ها موجود در خودرو گرفته ودر همه حالت حتی در حالت خاموش بودن خودرو شما ترمزگیری خوبی خواهید داشت.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی