تی خودرو

فعال در حوزه مهندسی خودرو

فعال در حوزه مهندسی خودرو

تی خودرو

هدف این وبلاگ آشنایی هرچه بیشتر با خودرو و مهندسی خودرو می‌باشد.

برآورد هزینه ساخت استند دزدگیر خودرو

مقدمه:

دزدگیر یا سیستم امنیتی اماکن و خودرو وسیله‌ای است که به هنگام گذر از یک حریم خصوصی یا شکستن یک قفل، با اعلام صدا، این عمل غیرقانونی را اعلان می‌کند. دزدگیرهای موجود در بازار هرچند از لحاظ ظاهر در انواع و اشکال مختلفی ارائه شده‌اند، ولی بطور کلی همگی آن‌ها دارای یک ساختار مشترکی می‌باشند، یعنی اکثر دزدگیرها دارای خط تحریک باز و خط تحریک بسته هستند که محل وصل حسگر باز و حسگر بسته می‌باشند و دارای کلید معمولی یا سوئیچ آلفا یا قفل رمزی یا کلید کنترل از راه دور جهت روشن و خاموش کردن دستگاه می‌باشند. همچنین مدارات دزدگیر شامل مدار شارژ باتری جهت قطع شدن برق دستگاه بوده و دارای مدار آژیر می‌باشند و در نهایت دزدگیرها گاهشمار ورود و گاهشمار خروج و گاهشمار آژیر دارند و ممکن است مجهز به تلفن‌ کننده خودکار در هنگام تحریک نیز باشند.

شکل1. قطعات مورد استفاده در دزدگیر ساده خودرو

هدف از استند اموزشی:

در گذشته برای تدریس قسمت های مختلف خودرو نیاز بود که از یک خودرو کامل استفاده شود که این خودرو بنا به هر اموزش و هر قسمت برای اموزش باید بار ها و بار ها باز و بسته میشد که این تکرار باز و بسته شدن باعث فرسودگی و استهلاک بالای قطعات میشد و به مرور زمان اسیب های جدی به خودرو و قسمت های مورد اموزش میرسید.

استند اموزش جهت برطرف کردن این مشکلات و همینطور اموزش ساده تر و سریع تر ابداع شد، استند اموزشی بدین صورت است که قسمت مورد نیاز به اموزش بر روی تخته کار نصب میشود و سیم ها و پایه های مورد نیاز برای هر قطعه مشخص بوده که باعث میشود اموزش بهتر و اسان تر صورت بگیرد، در این شیوه از اموزش استحلاک قطعات پایین امده و دید نسبت به هر قطعه و شرایط استفاده و محل قرار گیری قطعات بیشتر میشود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی