تی خودرو

فعال در حوزه مهندسی خودرو

فعال در حوزه مهندسی خودرو

تی خودرو

هدف این وبلاگ آشنایی هرچه بیشتر با خودرو و مهندسی خودرو می‌باشد.

خلاصه

 

تنظیم ارتفاع در خودرو برای اهدافی از قبیل بهبود کیفیت سواری، افزایش پایداری، جلوگیری از برخورد کف خودرو به زمین، کاهش نیروی مقاومت هوا و غیره بکار گرفته می‌شود. در این مقاله، سیستم تعلیقی که وظیفه تغییر ارتفاع خودرو را برعهده دارد از نوع بادی می‌باشد، در تعلیق بادی به جای فنر مارپیچ از بالشتک‌های بادی استفاده می‌شود.‌ در ای مقاله  دو مدل تجربی و تئوری در مورد سیستم تعلیق بادی آورده ‌شده ‌است که خواص ترمودینامیکی گاز داخل فنر را ‌مدل‌سازی می‌کند، سپس با طراحی بلوک کنترلی حالت مد لغزشی رفتار دینامیکی خودرو که تغییر ارتفاع، زاویه غلت و تاب می‌باشد، می‌توان کنترل کرد. در تنظیم ارتفاع به ‌علت وجود بارهای نامتوازن بر روی فنرهای بادی خودرو نمی تواند موقع تغییر ارتفاع به حالت تراز بماند، برای حل این مشکل شیرهای سلونئیدی در هر فنر به‌صورت مستقل با فرکانس‌های مشخصی باز و بسته می‌شوند که خودرو از حالت تراز بودن درحین تغییر ارتفاع خارج نشود. با مشاهده نمودارهای رفتار دینامیکی خودرو که در نرم‌افزار کارسیم انجام گرفته‌است، می‌توان متوجه شد که الگوریتم کنترلی مد لغزشی می‌تواند این تغییر ارتفاع را کنترل کند و  خودرو در حالت تراز باقی بماند.

 

کلمات کلیدی:

تعلیق بادی، سیستم تعلیق بادی، فنر بادی، کنترل مد لغزشی، تنظیم ارتفاع، مدل‌سازی خواص ترمودینامیکی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی