تی خودرو

فعال در حوزه مهندسی خودرو

فعال در حوزه مهندسی خودرو

تی خودرو

هدف این وبلاگ آشنایی هرچه بیشتر با خودرو و مهندسی خودرو می‌باشد.

فصل 1: آشنایی با خودرو‌های ساخت‌و‌ساز و استاندارد‌های آلایندگی  6

1-2- مقدمه. 7

1-3- انواع خودرو‌‌های ساختوساز. 7

1-3-1- بلدوزر. 7

1-3-2- لودر. 8

1-3-3- دامپ تراک.. 9

1-3-4- گریدر. 11

1-4- بیل مکانیکی. 12

1-5- مینی لودر. 14

1-6- استاندار آلایندگی خودرو‌های خارج جاده‌ای در امریکا 15

1-7- استانداردهای آلایندگی اروپا 18

1-7-1- انتشار دی‌اکسید کربن. 19

1-7-2- مراحل و چارچوب قانونی در اتحادیه اروپا 20

1-8- معیارهای آلایندگی اروپا برای کامیون‌ها و اتوبوس‌ها دارای موتورهای دیزل. 20

1-9- معیارهای انتشار برای وسایل نقلیه محصولات بزرگ قدیمی‌تر. 21

1-10- مراحل استاندارد در ایران. 21

1-11- جمع‌‌بندی. 22

فصل 2: قوای محرکه خودرو‌های ساخت‌و‌ساز  23

2-1- مقدمه. 24

2-2- انتخاب سوخت مناسب برای موتورهای دیزل. 24

2-2-1- میزان گوگرد موجود در سوخت. 25

2-2-2- تمیز بودن سوخت. 25

2-2-3- آلودگی سوخت. 27

2-2-4- افزودنیهای سوخت دیزل. 27

2-3- ویژگی‌های سوخت دیزل. 28

2-3-1- مزایا و معایب سوخت دیزل. 28

2-3-2- مزایا 28

2-3-3- معایب. 29

2-4- قوای محرکه خودروهای ساختوساز. 29

2-4-1- انواع موتورهای دیزل. 29

2-4-2- سرعت. 30

2-4-3- شکل بلوک.. 31

2-4-4- نوع سوخت. 33

2-4-5- تعداد کورس.. 33

2-4-6- نوع تنفس.. 34

2-4-7- نوع خنک کاری. 35

2-5- ساختمان ساختار موتورهای دیزل. 37

2-6- سیستم سوخت‌رسانی موتور دیزل. 38

2-7- کاربرد  موتورهای دیزل. 38

2-7-1- ژنراتور موتور دیزلی. 38

2-7-2- در جاده 39

2-7-3- در هوا 41

2-7-4- در واترز. 41

2-7-5- زیرزمین. 41

2-7-6- در بیمارستانها 42

2-7-7- پشت مرکز داده‌ها 42

2-8- گیربکس.. 43

2-8-2- جعبه‌دنده کمکی. 44

2-9- نتیجه‌گیری. 45

فصل 3: روش‌های کاهش مصرف سوخت   47

3-1- مقدمه. 1

3-2- بررسی اثر تغییر دمای محیط بر مصرف سوخت. 1

3-3- اثر تغییر فشار محیط. 2

3-4- اثر تغییر رطوبت نسبی محیط. 3

3-5- کار کردن در شرایط هوای سرد 3

3-6- روش تعویض دنده برای خودروهای ساخت‌وساز بیابانی. 4

3-6-2- الگوریتم روش پیش‌بینی کنترل. 6

3-7- روش بهینه تعویض دنده و انتقال قدرت  برای عملکرد بهتر و بهره‌وری  انرژی لودر  8

3-8- تعیین  مصرف سوخت در کامیون‌های معدنی. 14

3-9- روش هیبرید کردن. 17

3-10- کاتالیزور اکسیداسیون. 18

3-10-2- کنترلر. 20

3-10-3- الگوریتم کنترل ترکیبی برای کاهش مصرف سوخت بیل مکانیکی هیبریدی  21

3-11- اثر افزودن هیدروژن بر بازدهی و آلایندگی موتور دیزل. 24

3-12- فیلتر گازوییل. 30

3-13- تنظیم موتور. 31

3-14- تعیین سیکل کاری بهینه. 32

3-15- نتیجه‌گیری. 33

فصل 4: 34

تحلیل و نتیجه‌گیری  34

4-1- مقدمه. 34

4-2- تحلیل نتایج و نتیجه‌گیری. 34

مراجع  37

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی